Stiri

Schengen și infrastructura rutieră și de autostrăzi

[ad_1]

Unul dintre motivele care stau la baza acestei ,,indecizii” de primire în Spațiul Schengen a României poate fi reprezentat și de strategiile României în Infrastructura rutieră majoră.

Pentru a prezenta cât mai multe Autostrăzi și Drumuri Expres, pe care au de gând să le ”realizeze”, politicienii noștri își asumă o cofinanțare a proiectelor prin POT – Program Operațional pe fonduri europene nerambursabile cu 60% cofinanțare.

 Pe programele operaționale anterioare, această valoare era de doar 15%. O asumare și astăzi a unei cofinanțări rezonabile de 15%, ar însemna să se taie multe investiții din Planul Investițional invocat.

Pe parcursul acestor discuții, fără doar și poate, reprezentanții noștri au fost la Comisia Europeană și au susținut că, în următorii 10 ani, urmează să facă de 20 de ori mai multe autostrăzi față de cât au construit până acum.

Cum să nu iriți? Cum să stai de vorba cu așa oameni? Cum poți să vii și să spui că vei face toate acestea, după principiul primul venit-primul servit, respectiv fără o strategie care să includă și planificare justificată din punct de vedere tehnico-economic?

De ce îți dorești să realizezi o investiție fără să îți pese dacă investiția este rentabilă sau dacă banii sunt cheltuiți corect?  Acestă întrebare este cea care naște cele mai multe ,,frici”, pentru că o investiție nefiind argumentată și neavând un scop clar definit, intră pe zona de interpretabil și chiar ”dubios”.

În această frenezie a miliardelor și a investițiilor, dominată de un non sens cap-coadă, se pune problema asigurării finanțării, respectiv a împrumuturilor externe. Aceste împrumuturi se pot obține în două feluri:

  1. De la finanțatori onești și europeni. Pentru a putea beneficia de aceste împrumuturi, voința politică va intra într-un impas. În această situație, că să obții un împrumut, finanțatorul trebuie convins de faptul că  România este solvabilă și că investiția produce beneficii.

Vor fi necesare proceduri practic similare cu cele de obținere a fondurilor europene nerambursabile, proceduri evitate de politicienii noștri, care vor să își impună viziunea atehnică și în special faronică sub ORICE PREȚ. Pentru votul nostru sunt gata să ne amaneteze viitorul!

  • De la finanțatori mai puțin onești și poate terți cointeresați din vest. Acești finanțatori, așa cum s-a mai întâmplat și prin Monte Negro, sunt gata să îți ofere împrumuturi fără prea multe întrebări, dar cu posibile costuri viitoare foarte – foarte mari.

,,Statul Muntenegru este în pericol să intre în faliment din cauza unui proiect faraonic finanțat și construit de China.”

Din păcate, Comisia Europeană nu s-a aplecat serios asupra celei de a doua variante și este posibil să îmbrățișeze, la un moment dat, o stare de fapt mai puțin confortabilă.

Articol realizat de Asociația Pentru Promovarea Infrastructurii. Întregul articol poate fi citit aici.

The post Schengen și infrastructura rutieră și de autostrăzi first appeared on Comunicate Business.

[ad_2]

Source link

Back To Top